Örülünk Neked! Oldalunk a folyamatos fejlesztés és a Te kényelmed érdekében sütiket (cookies) alkalmaz. Honlapunk használatával elfogadod a a cookie-k alkalmazását. Bővebben a cookie-król az Á.SZ.F-ben olvashatsz. Rendben
Termékek Menü
0
+36 20 488 1171

​A tönkölyliszt élettani hatása

A magyar tönkölygabonának nagyon jó adottságai vannak. Remek vitaminforrás, klorofillt és sokféle enzimet tartalmaz. Méregteleníti a szervezetet, és növeli az energiaszintünket, továbbá kiüríti a szervezetünkből a savas anyagcsere- és bomlástermékeket. Az emberi szervezetre sokkal kedvezőbb hatása van, mint a sima, hagyományos búzának, búzalisztnek.

A szakemberek azt mondják, hogy a hagyományos gabonát adalékanyagok és ízfokozók nélkül is csak 24-30 százalékban emészti meg a szervezet, míg a tönkölybúzából készült kenyér kevesebb ballasztanyagot és sokkal több hasznos tápanyagot tartalmaz. Tíz deka tönkölykenyérben átlagosan 13-15 g fehérje,58-64 g szénhidrát és 3 gramm zsír van. Ez a fajta kenyér sokáig eltartható, és tíz dekagramm belőle fedezi egy felnőtt napi fehérje-, vitamin- és ásványianyag-szükségletétnek egy részét. Kifejezetten ajánlott a tönkölybúza lisztből készült kenyér vegetáriánusoknak, mivel rendelkezik azzal a teljes értékű aminósavval, ami a húsban található. Cukorbetegek számára kifejezetten ajánlják, mivel a klinikai kísérletek igazolják, hogy a tiszta tönkölybúza fogyasztói között javul a cukorbetegségben szenvedők állapota, némely betegeknél a gyógyszeradag is csökkenthető. A tönkölyliszt nem csak kenyér alapanyagaként használható, de készül tönkölyből például előételnek alkalmas gabonaszalámi, de gabonasör és gabonakávé is. A tönkölyliszt fehérjetartalma magasabb a hagyományos búzáénál, az aminosav tartalma is lényegesen nagyobb. Vitamin- és ásványi-anyag tartalmára jellemző, hogy megtalálható benne majdnem minden B-vitamin a B12-vitamin kivételével. Réz-, vas-, mangán- és cinktartalma is meghaladja a közönséges búzáét. Kalcium-, magnézium-, foszfor- és szeléntartalma szintén számottevő, ezért igen népszerű az egészséges táplálkozás hívei körében. 

Tartalomhoz tartozó címkék: Cikk